יום רביעי, 3 באפריל 2013

שירת העשבים



שירת העשבים

מילים: נעמי שמר עפ"י רבי נחמן מברסלב

לחן: נעמי שמר


דע לך
שכל רועה ורועה
יש לו ניגון מיוחד
משלו
דע לך
שכל עשב ועשב
יש לו שירה מיוחדת
משלו
ומשירת העשבים
נעשה ניגון
של רועה

כמה יפה
כמה יפה ונאה
כששומעים השירה
שלהם
טוב מאוד
להתפלל ביניהם
ובשמחה לעבוד
את השם
ומשירת העשבים
מתמלא הלב
ומשתוקק

וכשהלב
מן השירה מתמלא
ומשתוקק
אל ארץ ישראל
אור גדול
אזי נמשך והולך
מקדושתה של הארץ
עליו
ומשירת העשבים
נעשה ניגון
של הלב.


את השיר הזה אני אוהבת במיוחד כי הוא מחבר ארבעה דברים שאני אוהבת מאוד, אפשר לומר מעריצה:
עשבים , נעמי שמר, רבי נחמן מברסלב וארץ ישראל. בכל פעם שאני נתקלת בכתבים ואימרות של רבי נחמן  הנפש החילונית שלי מתרגשת. מהמעט שאני מבינה רבי נחמן  היה ציוני מובהק, אוהב חינם ובעיקר נגד החמרה של מצוות על חשבון אמונה. אמונה אישית ושמחה הן אהבת השם האמיתית.
קראתי באתר פיוט שרבי נחמן לא ראה בטבע רק צמחייה, חיים ואדמה אלא גם מקור להשראה רוחנית. (נשבעת שלא ידעתי את זה כשכתבתי את הפוסט הראשון) אני בטוחה שאם היה רב ראשי כמוהו בימינו הרבה צרות ופערים בין חילונים לדתיים היו נעלמים. כך הוא אמר למכר:
"אם היית זוכה לשמוע את קול השירות והתשבחות של העשבים, איך כל עשב ועשב אומר שירה להשם יתברך... כמה יפה ונאה כששומעין השירה שלהם וטוב מאד ביניהם לעבוד את ה' ביראה"

גשמי הברכה שפקדו אותנו השנה, בצירוף השמש האביבית שמגיעה גם באמצע החורף הם מתכון בטוח לעשבים שוטים בגינות. מה לעשות? לרסס? לדסקס ? לעשב ידנית? לעדור? כל התשובות נכונות. תלוי באיזה שלב נמצאת העשבייה .
אני מרססת נקודתית רק מעט יבלית שמנסה להיכנס לגינה   ומעשבת כל פעם קצת את העשבים הקטנים ולאט לאט הצמחים יכסו את האדמה ולא יצוצו כמעט. המוטו שלי בתוכניות צמחייה הוא- לא לראות את צינורות הטפטוף, הכל מכוסה!
אבל רוני, אחותי, נטורופטית בעצמה וגם כן גננית מכינה מטעמים מה"ירקות חינם" שצומחים בגינה. היא אומרת שבריג'לה (רגלת הגינה) יש אומגה 3 , הסרפד עשיר בברזל ומינרלים נוספים והחובזה עשירה גם היא בברזל וחלבון. לא סתם הם מוצאים עצמם בגינות של כולנו ואנחנו במקום לקבל את מתנותיו של אלוהים לחיים בריאים, מנסים להדביר אותם בכל מחיר.
הנה תמונה של  ניוקי ברוטב שמן זית וחובזה עם נגיעות בטטה- זה היה מעדן!!!

סרפד בערוגת הירק. במקום לעקור או לרסס- חולטים ושותים


פינת מדורה בפינה בחצר עם עשבים וחרציות. כמו מדורה בטבע








עוד על צמחי בר וערכם התזונתי אפשר לקרוא באתרים הבאים:
http://www.bayadaim.org.il/2012/03/%D7%94%D7%99%D7%A8%D7%95%D7%A7-%D7%94%D7%99%D7%95%D7%9D-%D7%99%D7%A8%D7%95%D7%A7-%D7%9E%D7%90%D7%95%D7%93-%D7%90%D7%9A-%D7%9E%D7%94-%D7%99%D7%94%D7%99%D7%94-%D7%9E%D7%97%D7%A8/
משפט נוסף שמיוחס לרבי נחמן: "לכל מקום אליו אני הולך, אני הולך לארץ ישראל"- עבודת הקרמיקה שלי :)


                                                     
                                       


                                                רוצים לפגוש אותי:
 דברו איתי- 054-2280275
בקרו אותי באתר-  https://www.gillyginot.com/
                  עקבו אחריי דף הפייסבוק שלי -  גילי ארנולדס. תכנון נוף


תגובה 1: