יום חמישי, 23 במאי 2013

ג'קרנדה אהובתי/ שיר הלל לסיגלון

ג'קרנדה אהובתי/ שיר הלל לסיגלון

מילים: גילי כהן ארנולדס


כסותך הסגולה כמו היתה לי זכרון מתוק
שנישא על כנפי פרחייך.
מרבדים מרבדים
אתעטף בם עד אהיה שוב ילדה
אז אצפה בך רוקדת את ריקוד הרוח.
את והקסטנייטות שלך,
מתעמרת, מתגרה
צוחקת, שמחה, גבוהה ויפה
כאילו ניסית לרקוד בנפשי
את הריקוד שלי.


את והקסטנייטות שלך


להתעטף בהם. מרבדי סגול

סיגלון עלי מימוסה (ג'קרנדה חדת עלים)
פוסט קצרצר שנותן לתמונות להסביר במקום מילים.

אחד העוגנים שהיה לי בעת תכנון הגינה הוא הסיגלון שיהיה לי על הדשא. דמיינתי איך נשב בתוך המרבד הסגול על הדשא באחרי הצהריים של תחילת הקיץ ונאכל אבטיח עם מזלגות קטנים. הסיגלון שלי עוד צעיר ולא פרח השנה אבל תמיד בעונה הזאת נדמה שכל העולם סגול. בכל מקום הוא נראה למרחוק, בכל מקום הוא מציץ אבל בולט כל כך.
אף מעצב לא אוהב להודות בדבר כזה, אבל אין כמעט פרוייקט או גינה שלא אשתול בהם סיגלון. כמו שבעת פלאי תבל של העולם הקדום ואלו  החדשים, ניסחתי מעין רשימת צמחי ארץ ישראל חדשה בה הסיגלון נוכח, משום שהוא כל כך שכיח ועם זאת כל כך מיוחד. הוא פשוט, קל לגידול, גם מצל וגם משמש כעץ מוקד, לא רגיש במיוחד אבל גם לא ממש חסכוני במים ויצטרך תוספת השקיה או שתשתלו אותו בתוך הדשא כדי שיהנה מהממטרות ואתם תהנו לשבת תחתיו ולאכול אבטיח עם מזלגות קטנים.







 מציץ ונראה מרחוק

מה שמנחם אותי כשזה נגמר הוא שמיד בתום העונה הסגולה מתחילה העונה הצהובה של השלטית המקומטת.


רוצים לפגוש אותי:
 דברו איתי- 054-2280275
בקרו אותי באתר-  https://www.gillyginot.com/
                  עקבו אחריי דף הפייסבוק שלי -  גילי ארנולדס. תכנון נוף


תגובה 1: